onsdag 13 april 2011

Påsklov med dykning, morföräldrar, ruiner och paraplydrinkar



Det är svårt att fokusera. Jag sitter med ett prov kvar. Imorgon efter 10.00 har vi påsklov och det är så mkt lättare att planera och snegla på bikinin än att läsa affärsstrategi. Den här resan känns jätterolig! Att återigen få visa upp Mexiko, nu en del av landen som vi inte delat med någon tidigare. Vi satsar på att blanda strand med lite kultur och ruiner från Mayaindianerna. Jag ska för första gången besöka Chitchen Itza, som är den pyramid som kanske är mest känd och välbevarad. Det ska bli väldigt roligt och det känns speciellt roligt att avsluta med den största och mest välkända. Även om jag har svårt att tro att nåt kommer slå Palenques maffiga runier mitt inne i djungeln.


Det blir två härliga veckor med sällskap som vi har framför oss. Härligt, inte bara för sällskapet, utan även för att vi sannolikt kommer att leva mer i nuet än vad vi gör nu. Jag har svårt att hålla tankarna i vår tidszon och njuta av sista månaden i Mexiko. Det är lätt att längta efter familj och underbara vänner hemma. Efter hundarna och sommarens valpar hemma hos mamma och pappa. Efter Öland och Farmor. Nu får vi lite ny energi och kan skryta med våra hittills bästa spanskakunskaper.

Fick frågan idag om jag tror jag kommer sakna Mexiko när jag kommer hem. Mitt svar var: Självklart! Jag har köpt en Mexikans fotbollströja och har nu ett andra favoritland att heja på i såväl Gothia Cup som VM. Sanna, kommer Cruz Azul till Heden i sommar?

Nu ska jag packa, sen försöka slå Alex i tennis och slutligen plugga lite till, sista gången på ett tag!

Vi har inte blåsippor i backarna, de sitter på träden

1 kommentar:

Sanna sa...

Jag antar att de kommer. Hoppas! Precis som våra andra lag.
Tror Gothia kommer bli grymt! :)