måndag 8 november 2010

Vad gör vi om kvällarna - egentligen?

Många av er kanske undrar hur vi roar oss. Det är ju inte så lätt att se på TV,det mesta är på spanska - förutom vänner som sänds klockan 7 på morgonen och 19 på kvällen.
 Men oss har det inte gått någon nöd på. Fram tills ikväll så har Serien Six Feet Under (Tack Sanna!) underhållit oss. Ett avsnitt per kväll, ibland två har blivit rutin. Men nu, ikväll, när Alex snart kommer hem från sin Value Chain Management-klass så har det blivit dags för det sista avsnittet.


Hemkörnings-Pizza från Domino´s står på menyn och jag känner mig lite nervös. Hur ska det sluta?

Förutom denna separationsångest så är allt bra! I helgen ska vi på Charter! Till Mazatlan!

Ps. Tips på nästa Måste-Se-Serie som kan ta över jobbet som underhållare?

5 kommentarer:

Sanna sa...

Vad glad jag blir över att ni gillar serien, den är ju helt fenomenal!
Sorgligt när det tar slut bara...blir lite tomt.

När jag hade tittat klar på Six Feet så plöjde jag Sopranos. Inte så dumt. Nu kör jag The Wire som seriös serie...inte heller så pjåkigt. Mad Men är ju poppis också.

Puss

Anonym sa...

Nu har vi kommit hem från US. Lite konstigt att ha varit över atlanten utan att träffa Er. Känns nära men ändå inte. Vi får väl se till våren om det blir ett besök. På tal om TV-serier så var vi naturligtvis och åt frukost på Toms Restaurang, upper west NYC där Jerry och gänget höll till(eller iallafall använde fasaden). Annars var det mycket på agendan. Muséer och shopping. Ridtur i Central Park och allt det där som man gör. Boston med dess historia och så naturligtvis mexikansk restaurang. Man har ju hört att den maten är bäst i US...Kramar på Er!!

Sofia sa...

Donal e helt fast i The Wire. Skälv e följer jag bara Greys Anatomy. men letar lite efter en ärsätnings serie skälv. Kanske ska satsa på Six feet under.

Kommer Harry Potter visas på Engelska i mexiko? eller e dom galna på att dubba?

Kajsa sa...

Den kommer finnas på Engelska. Skönt!

Smygpremiär den 17 nov. Men då är det en annan speciell dag så jag får hålla mig till den 18de :)

Se Six Feet. Jaa!

Sofia sa...

Jag, Malle och Frida ska gå, Det e lite svårt att få ihopp oss till en dag, men de blir antingen den 18 eller den 27 som det ser ut nu! Jag känner mig ganska peppad, glömt ganska mycke ur boken, tro det är en bra sak.