onsdag 12 januari 2011

bilder del 2...woho! ridning och lite hippiestrand...


Så, nu är vi inne på vad jag vill minnas var den andra veckan av vårt jullov. Först kommer lite bilder från Mazunte som är en liten by vid stilla havskusten som härbärgerar fiskare och övervintrade hippies, skulle tro 50/50. Där stannade vi några dagar och njöt av vad havet hade att erbjuda. På en båttur såg vi delfiner och sköldpaddor och med mina örnögon såg jag även utblås från val när jag tog mitt morgonkaffe. Detta vidhåller jag trots att Kajsa fortfarande är lite tveksam.








Kolla in Hunden på Axlarna!

Träna måste man göra även på jungrun Guadeloupes dag.


Världens vackraste kille!
Lägg till bildtext
Här befinner vi oss i San Cristobal de las Casas. En by känd för sitt kyliga klimat och sina Zapatistas. Några Zapatistas såg vi inte skymten av förutom på muralmålningar men kylan var bitande och här införskaffade Kajsa en ull-tröja som senare tog upp halva hennes packning. En ridtur gav vi oss ut på vilket var roligt. Turen tog oss till en "indianby" där dom offrade kycklingar i kyrkan inför jungfrun Guadeloupes dag. Vi bidrog självklart inte till detta, sådeså.












2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kära Ni! Vad fina bilder vi får ta del av. Tack! NI är ändå det finaste. Här hemma i Norden är det mycket disigt, ett par minusgrader och rimfrostigt. Ganska ok faktiskt när man som jag befinner mig inom lägenhetens väggar. Detta pågår en vecka till. Kramar i mängd/ farmor

Anonym sa...

Min topp-tre-ranking över bilderna:
3. Bild nr 10 uppifrån. Jag tycker kajsa ser jätteannorlunda ut i bakgrunden och funderar på om ni förändrats mycket det senaste halvåret. men sen inser jag naturligtvis att kajsa står bakom kameran när bilden tas
2. första bilden. alx ser ut att hänga i det slitstarka bambutaket. funderar över om det är kajsas beslut efter att du alx subtilt kritiserar henne i texten för att göra irrationella ullkofte-inköp
1. trettonde bilden uppifrån. därför att en bild säger mer än tusen ord.

ni ser ut att ha det fint, ska vi ses nånstans i världen i, låt säga juni? kärlek i massor.
anna