onsdag 5 januari 2011

info

Första dagen i skolan bjöd på mycket upprepad info från i höstas. Man får inte skolka, man får inte äta för mexikans mat i början, man får inte åka taxi själv ect ect..

Vi tar det med en nypa salt och inser direkt att många studenter är första gången utan mamma och pappa och vi är värsta globetrotterserna ;)

Mkt info och en form av studentvälkomstgrupp som tog hand om oss och bjöd på spännande lekar. Kasta gurka, balansea lime på sked och ta crazy kort var några av dem.

Efter infochock fortsatte vi med att leta lägenhet och har sett 2 st idag. Båda för ca 3500-4000 kr i månaden och båda med behändigt gästrum. Tyvärr ingen terass än men imorn kanske vi kan hitta det.

Det är varmare än vi trodde och trots ca 7-9 grader på natten var det säkert 20 idag på dagen. Najs!


Avslappning;sövningar på informationsträffen
Mexikansk stämmning

Jakten på lägenhet har börjat



...jätterolig..
Spännande lägenhetsjakt...

Published with Blogger-droid v1.6.5

3 kommentarer:

Sanna sa...

Min reaktion är: Jösses vad kallt ni har det!
Den lägsta temperatur jag hittills upplevt i Zambia är 18 grader på natten, och det var naturligtvis på min födelsedag...

Idag är det bara 25 grader och jag måste ha en sjal om axlarna för att inte frysa. Termostaten blir lite knasig...

Och Alex, snygg du är i hatt! =)

Kram!

Unknown sa...

Lycka till med bostadsprojektet - håller tummarna! Ser fram emot lägenhetsvisning när allt är klart. Från att ha varit "insnöade" är vi f.n. nerisade! Blankis på vägarna, kanade i stillastående på tvären nerför vår backe, håller oss inomhus. Väntar på VÅREN!! Tusen kramar! Take care!

Mexiko-musikälskare sa...

Mexiko har länge varit ett resmål även för mig, och jag brinner särskilt för mexikansk musik. Läs gärna min artikel, http://varldsmusik.se/mexikansk-musik, om denna! Den skulle dock helt klart förbättrats om jag fick chansen att besöka landet.