tisdag 15 februari 2011

Jamil Mahuad


Sitter på en föreläsning med Ecuadors förra president, Jamil Mahuad. Den handlar om vikten av respekt o förståelse i förhandligar. Han berättar om sina upplevelser i processen för fred mellan Ecuador och Peru. Det är en fantastisk föreläsning, trotts att jag inte förstår allt blir jag helt rörd. Visst kanske det inte är riktigt hela sanningen om hans presidentkarriär men det är ändå häftigt!

Heja freden och heja de som står upp för rättvisa och sammarbete!
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Anonym sa...

Kuckeli ku klockan är sju! Bra med Dina inlägg och bilder Kajsa, tack! Då kan jag blabba något tillbaka. Idag 4 grader kallt och isigt ute, det skall även komma lite snö. I kväll är det bridge! I mitt huvud låter det: Julia, Julia,Julia! Jag tror det beror på att det är hennes namnsdag i dag. Grattis till henne och kramar till alla ER./farmor