söndag 10 oktober 2010

Att fira helg

Mycket mat och ingen update om hur vi har det.
Det ska det bli ändring på. Detta har hänt sen sist.


Det har inte varit den mest spännande helgen hittills. Mycket för att det är tossigt mkt att plugga och vare sig jag eller Alex har riktigt hittat rätt nivå på skolan. Det finns inte en möjlighet att hinna allt som vi ska göra om man ska göra det på den nivån som vi är vana med, kanske det är dags att sänka ambitionsnivån lite? Jag gör en internationell marknadsföringsplan med en franska och en mexikanska. Att endast använda Wikipedia som källa (och dessutom öppet hänvisa till det) är tydligen helt OK. Jag är lite chockad, men de har pluggat här längre än mig och borde således veta. 

Hur som helst så har vi haft lite helg. Den började redan i torsdags då vi efter en mkt trevlig kväll hemma hos Renate, Kjetil och Lionel åkte på lokal i grannstaden San Pedro(den lyxigare delen av Monterrey som jag berättat om). Fredagen studerades det och på kvällen åt vi en crêpe på franska  restaurangen mitt emot där vi bor. 

I lördags provade vi bion. Trevligt att det är halva priset på biljetten och dubbelt så mkt smör på popcornen. Det finns tillochmed en behållare med smör/ost-smakande olja att ha på chipsen om så önskas. Men där går gränsen! 
Vi såg på Ga'Hoole, en film som riktigt gått upp i de här med 3D effekter och de verkade som de glömt bort att skriva ett ordentligt manus och istället förlita sig på effekterna. Visst att de var en familjefilm, men eftersom vi kände oss riktigt familjära igår så tyckte vi att det passade.
Hur som helst. Filmen handlar om ett ugglesamhälle, dvs mkt flygbilder. De goda slåss mot de onda och hemliga samfund hjälper till på vägen.


Vi tog bussen in till stan...
Idag, söndag, så åkte vi in till stan. Kollade i djuraffären - usch!
Inte kul för djur i mexikanska djuraffärer

 Vi gick på marknad i Barrio Antigua och köpte ett par läskiga örhängen till Día de muertes som är om ett par veckor.


Mina superläskiga örhängen
Nu ska jag kila iväg till ett möte för att skriva ihop en presentation om "Services in manufacturing companies", ett case om IKEA, så jag känner mig som hemma!

Kram på er och fortsätt att uppdatera oss på vad som händer hemma/borta/eller var ni nu är!


4 kommentarer:

Sofia sa...

Måste fråga om ni har fri surf på mobilerna? om ni har det, ladda ner "kannal 5 play" app, och titta på "lite sälskap" eller gör det via datorn, om ni har bra internet nog för de, tror du kommer gilla de Kajs.

Sanna sa...

Jag började titta på Lite sällskap precis innan jag åkte och kom på mig själv häromdagen med att undra hur det går för dem... :)

Kajsa sa...

Jag försökte kolla på det igår. Tyvärr är uppkopplingen inte den bästa så det blev mer en väntan än att kunna följa. Svtplay fungerar dock.

Sofia sa...

Tyvär började jag inte kolla från start, och på mobilen visas bara ett par avsnit bak, min dator tillsamans med mitt internet har inte riktigt styrkan för att se något på den. Men jag ska inte avslöja om ni får igång pleyen där ner i söder och där bort i väster.
Annars så har jag nog börjat följa varenda docku såpa efter en vecka i soffan.