fredag 25 mars 2011

Bilder från New York...

Hejsan.

Här kommer lite bilder från våra dagar i New York och New Jersey.

DSC_0006.jpg

DSC_0019.jpg

En bild från en takterass som vi besökte med Anna och hennes syster. Eftersom det var andra varma dagen på året var den fylld till bredden men vi lyckades till slut hitta ett bord och det blev början på en underbar kväll.

DSC_0082.jpg

DSC_0083.jpg

Här är vi just på väg in till utställningen Bodies som var en anatomi-utställning där riktiga kroppar var konserverade på ett speciellt sätt och utställda. Det var otroligt fascinerande att se sådant man tidigare endast sett i mossiga biologiböcker i verkligheten. I olika delar av utställningen fokuserade man på olika delar av kroppen och något av det häftigaste var delen om blodomloppet där dom frilagt hjärtat och alla blodkärl. Kajsa var i extas efteråt och var resten av dagen övertygad att hon skulle byta inriktning och bli läkare.

DSC_0044.jpg

Woho! Crazy legs Kajsa!

DSC_0067.jpg

Efter några timmar på Museum of modern art tröttnade vi och som två barn som inte vill gå längre satte vi oss på marken, pustade ut och väntade på att Anna skulle komma och hämta oss med bilen.

DSC_0068.jpg


3 kommentarer:

Sofia sa...

JAAAAAAAAAA!! jag gillade den delan av utställningen oxå, tyckte njurarna va coolast tror jag, fatta hur mycke blod kärl som går igenom njurarna, då fattar man värkligen att njurarna påvärkas av ett lågt blodtryck. Tycker helt klart du ska bli läkare Kajsa! och komma och jobba med mig! wiiiiii

Kajsa sa...

Fia, säg inte så. Då måste jag ju plugga i 6 år till. Jag får helt enkelt jobba ett par år och sen kan jag få 35 årskris och omutbilda mig..
Men det hade ju vart grymt att jobba med dig!

Sofia sa...

jag tycker det e en jätte bra ide!
Fram för bra människor i vården!