söndag 13 mars 2011

Söndagskväll

Det är söndag.
Alex steker köttbullar och gör potatismos. Själv oroar jag mig över min stortånagel som lider av sviterna från en dust med tröskel i julas.
Helgen var fin, Lukas bjöd på husrum och kalas och vi besökte Frida Kahlo museet. Jag är var mer fascinerad av trädgården än målningarna, men slog till på stort och köpte två vykort till samlingen. Vi gick också på lokal. Det var roligt.
Annars så präglas livet mycket av sommarjobbsansökningar, jag villvillvillvill så gärna ha ett ett positivt besked snart. Det tar musten ur en det här. Mamma och Pappa, ni får börja fundera på något i stil med "måla om stallet" om det går åt pepparn.

Imorgon håller vi tummarna för att det blir ett positivt besked på ytterligare ett besök från Sverige. Vi avslöjar vem, när, var om allt går i lås,  håller tummarna.


Inga kommentarer: