lördag 26 mars 2011

NYC halvmaraton...

På söndagen skulle Anna och hennes rumskompis Johan springa NY halvmaraton. Då Johan var tvungen att resa på konferens och inte kunde nyttja sin nummerlapp var de nära på att övertyga mig att upprepa min insats från Göteborgsvarvet men som tur var lyckades de inte. Vi steg upp 5:30 på morgonen och det var mörkt och kallt när vi nådde central park. Jag blev ännu mer nöjd över att jag inte gått med på att springa när vi följde Anna till starten.

DSC_0097.jpg

DSC_0101.jpg

Vi spanade efter Anna i vimlet tills ögonen värkte...

DSC_0105.jpg

DSC_0106.jpg

Till slut kom hon!

DSC_0107.jpg

Danskar har ju alltid varit lätta att identifiera i folksamlingar och i detta fallet var de heller inte i någon toppform. Tror inte de blev utsläppta från central park.

DSC_0121.jpg

DSC_0124.jpg

Solen värmde skönt när vi stod och huttrade och väntade på att Anna skulle komma på det andra varvet i central park precis innan de sprang ut på 8e avenyn.

DSC_0127.jpg

Många har lite svårt att skilja på Sverige och Schweiz och amerikaner i synnerhet. Detta var nog den mest innovativa lösningen på detta problemet som jag stött på.

DSC_0133.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0139.jpg

DSC_0144.jpg

Kajsa: -Hur känns det?
Anna: -Får man smaka?

DSC_0151.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0161.jpg


Inga kommentarer: